Nekromanti Mindless Gaming Hemsida!

kängtrollson

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
186
Location
Kalmar i Kalmar län i Sverige
Vi har nu en hemsideadress. Eftersom vi har haft strul med bolagsverket under hela sommaren och inte kunnat skaffa f-skattesedel föränn för två veckor sedan så har vi inte heller kunnat skaffa webhotel. Bör påpeka att strulet är helt och hållet bolagsverkets fel, då vårt ärende låg och bearbetades i 4 månader istället för utlovade 3 veckor. Men nu har vi en adress, ni får nog vänta på någon intressant sida på den men det kommer, kopiera och spara adressen.
mindlessgaming.se
 

Asynja

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
68
Location
Kalmar
Nej det 'är inte alls meningen att det ska finnas något där, vi vill bara ha en sida utan innehåll. :gremgrin:

...eller kanske inte. Adressen blev visst aktiv för bara några timmar sedan så det kanske inte är så konstigt men nu finns där i alla fall något även om det är minst sagt primitivt och inte på något sätt är snyggt. :gremcrazy:

/Toni
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Inte lämpligt för barn under 13? Är det bilder på tuttar i boken eller finns det någon speciell anledning till åldersgränsen?


Storuggla, brown paper bag
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
TUTTAR! Damnit, jag som trodde att jag inte skulle behöva köpa fler spel iår. :)

För övrigt, jag fick snegla lite i en förhandsversion av En Garde-boken på Halmicon, och det kommer att bli stiligt värre. :)
 

Asynja

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
68
Location
Kalmar
För att vara ärlig skulle jag nog valt att skriva från 15 år istället men det är inte jag som bestämmer det. :gremshocked: ..men men, jag kanske bara är för överbeskyddande. :gremblush:

Vi har valt att inte censurera något alls och har helt enkelt tagit upp det mesta som har med liv och leverna att göra på den tiden, inklusive sådant som sexliv, tortyr, gifter, könnmord och de svarta mässorna som var så populära bland adeln på 1600-talet.

Och ja, hemska tanke, det finns visst ett par bilder som visar mer än vad vissa kanske tycker är moraliskt korrekt. :gremwink: Därav varningstexten. Det verkar lämpligt att varna för att vissa personer kanske faktiskt kan ta anstöt.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Och ja, hemska tanke, det finns visst ett par bilder som visar mer än vad vissa kanske tycker är moraliskt korrekt."

Jaha, då måste jag ju köpa :gremwink:


Storuggla, easy mark
 

Asynja

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
68
Location
Kalmar
hihi, så det var sååå lätt att få kunder, då vet jag det till nästa gång. :gremgrin:

För övrigt såg jag precis att SF-Bokhandeln har fått upp spelet under kommande titlar (mer reklam skadar aldrig...). :gremtongue:

/Toni
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"hihi, så det var sååå lätt att få kunder, då vet jag det till nästa gång."

Jomenvisst, se bara på Tekumel, varannan illustration har ett par tuttar och det spelet säljer ju som smö... ehh... okej, det kanske krävs mer än bara cheesecakebilder. :gremwink:

"För övrigt såg jag precis att SF-Bokhandeln har fått upp spelet under kommande titlar (mer reklam skadar aldrig...)"

Tja, det är ju Mikael och Gunilla som har hand om rollspel på SF, och de har ju en, hur ska vi säga, anknytning till En Garde. Så det förvånar inte.


Storuggla, d'artagnan i tunnan
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Recension i Fenix

Vi skulle vilja recensera nya versionen i En Garde i Fenix. Kan ni kontakta oss på fenix@speltidningen.se eller skicka ett recensionsex till:

Fenix
Sveavägen 110
113 50 Stockholm

/Anders
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Precis!

Varningstexter är det bästa sättet att sälja grejer till folk som enligt varningstexten är för unga att läsa dom...

...och till Storuggla, förstås! :gremgrin:

Erik, hurts because he loves
 
Top