WRNU Jubileumsbok

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,933
Roses are red
Violets are blue
Flowers are pretty
So are wrnu
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,933
Du måste tänka på att jag är en ömtålig konstnärssjäl med jätteego och nerverna på utsidan.
Det är så lätt att missuppfatta människor online och har hatar att råka såra folk så jag brukar ofta ta folk på deras ord bara för att vara på den säkra sidan 🙂

Angående boken så har jag haft lite svårt att hitta roliga inlägg. Det är ju lite svårt att söka på, så det är många trådar att gå igenom. Men jag gör mitt bästa. Roliga modereringar har jag dock en hel del 🙂
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Är inte problemet med "Roliga inlägg" att inlägg framför allt är roliga i sin originalkontext och att mycket av humorn försvinner om de ska presenteras isolerat?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,933
Är inte problemet med "Roliga inlägg" att inlägg framför allt är roliga i sin originalkontext och att mycket av humorn försvinner om de ska presenteras isolerat?
Det är absolut ett problem med en del inlägg, jag tänkte först tänkte ha med rätt många som sedan kasserades.

Ett annat problem är att undvika att det blir en popularitetstävling. De användare som haft konto här längst har ju statistiskt större chans att ha gjort en massa roliga inlägg.

Men jag har inte gett upp helt än 🙂
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,528
Location
Göteborg
Fråga 1: Finns det statistik över hur många inlägg och/eller trådar det har blivit sammanlagt under de 25 åren?

Fråga 2: Är boken tänkt enbart för oss som hänger här? Eller för svenska rollspelare i allmänhet? Eller för framtida etnologer? Om boken ska vara för en blandad publik, så behöver titeln vara klar och tydlig. Annars funkar internskämt och obskyra referenser bra så klart.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,065
Fråga 2: Är boken tänkt enbart för oss som hänger här? Eller för svenska rollspelare i allmänhet? Eller för framtida etnologer? Om boken ska vara för en blandad publik, så behöver titeln vara klar och tydlig. Annars funkar internskämt och obskyra referenser bra så klart.
I mitt huvud är boken främst intern. Om andra vill köpa den, skulle jag kunna lösa det på något enkelt sätt, men jag har inte tänkt mig några ansträngningar för att typ få in den på SF-bokhandeln eller så. Framförallt är det inte kommersiellt projekt.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå

Ganska roligt tycker jag, blev i alla fall glad när jag upptäckte den igen :)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,482
Location
Stockholm
Fråga 2: Är boken tänkt enbart för oss som hänger här? Eller för svenska rollspelare i allmänhet? Eller för framtida etnologer? Om boken ska vara för en blandad publik, så behöver titeln vara klar och tydlig. Annars funkar internskämt och obskyra referenser bra så klart.
Jag vill att när mina barn hittar boken i samband med att de håller på med dödsboet så ska de tänka ”Vad i helvete är det här?”
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Jag blir mer och mer sugen på att bidra med något, men det här projektet legat precis nu under tiden då jag har som mest att göra på jobbet med rättningar och elever som har panik över att de snart tar studenten…

Kanske kommer det nå't från mig i sista eller efter-sista sekund. Lovar inget. Men givet hur viktigt det här forumet blivit för mig och givet att jag rent krasst är den som dessutom postat allra mest här… Som sagt, jag blir sugen. Har ingen aning om vad jag skulle kunna göra, men om nån har ett förslag på något sätt för mig att bidra utan att det kostar en massa kraft och tid så är jag all ears.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag har ju sagt att jag ska göra något, och hade tänkt göra någon sorts spelledarlöst forumsrelaterat spel, men boken har blivit mindre lik festskriften till @Lemur och mer som en bok som handlar om forumet, och då känns det mindre på sin plats. Funderade också på att skriva något om Indierummet, som väl föddes ut wrnu, men det har ju mest den relationen, att det kommit härifrån, men efter det har det ju inte så mycket mer med forumet att göra än att många i Indierummet hänger här. Så jag vet inte riktigt. Kanske skulle jag kunna skriva något om min rollspelsroadtrip när jag åkte runt till ett gäng forumiter 2008 och spelade spel med dem. Mitt minne är lite dåligt, men tydligen skrev jag en krönika när det begav sig.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,065
Jag blir mer och mer sugen på att bidra med något, men det här projektet legat precis nu under tiden då jag har som mest att göra på jobbet med rättningar och elever som har panik över att de snart tar studenten…

Kanske kommer det nå't från mig i sista eller efter-sista sekund. Lovar inget. Men givet hur viktigt det här forumet blivit för mig och givet att jag rent krasst är den som dessutom postat allra mest här… Som sagt, jag blir sugen. Har ingen aning om vad jag skulle kunna göra, men om nån har ett förslag på något sätt för mig att bidra utan att det kostar en massa kraft och tid så är jag all ears.
Jag har inte velat pressa, men självklart vore det fint om den forumit som skrivit flest poster på forumet också skrev något till jubileumsboken. Jag vet inte, en summering av forumets stöd i samband med Japanresan? En arbetsdagbok över att skriva ett bidrag till jubileumsboken?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,065
Jag har ju sagt att jag ska göra något, och hade tänkt göra någon sorts spelledarlöst forumsrelaterat spel, men boken har blivit mindre lik festskriften till @Lemur och mer som en bok som handlar om forumet, och då känns det mindre på sin plats. Funderade också på att skriva något om Indierummet, som väl föddes ut wrnu, men det har ju mest den relationen, att det kommit härifrån, men efter det har det ju inte så mycket mer med forumet att göra än att många i Indierummet hänger här. Så jag vet inte riktigt. Kanske skulle jag kunna skriva något om min rollspelsroadtrip när jag åkte runt till ett gäng forumiter 2008 och spelade spel med dem. Mitt minne är lite dåligt, men tydligen skrev jag en krönika när det begav sig.
Alltså, jag tycker verkligen det är på sin plats med ett spelledarlöst spel om forumet! Vi har redan ett social deduction-spel. Klart vi ska ha ett spelledarlöst också (om du vill alltså). Även rollspelsroadtrip låter bra!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,528
Location
Göteborg
Jag har ju sagt att jag ska göra något, och hade tänkt göra någon sorts spelledarlöst forumsrelaterat spel, men boken har blivit mindre lik festskriften till @Lemur och mer som en bok som handlar om forumet, och då känns det mindre på sin plats. Funderade också på att skriva något om Indierummet, som väl föddes ut wrnu, men det har ju mest den relationen, att det kommit härifrån, men efter det har det ju inte så mycket mer med forumet att göra än att många i Indierummet hänger här. Så jag vet inte riktigt. Kanske skulle jag kunna skriva något om min rollspelsroadtrip när jag åkte runt till ett gäng forumiter 2008 och spelade spel med dem. Mitt minne är lite dåligt, men tydligen skrev jag en krönika när det begav sig.
Jag vill också se ditt spel i boken! Det är kul om boken speglar det vi sysslar med och inte bara handlar om forumet.

Jag vill att när mina barn hittar boken i samband med att de håller på med dödsboet så ska de tänka ”Vad i helvete är det här?”
Haha, bra målbild!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Hjälp sökes!

Mitt eminenta social deductionspel Definitionstrådar och Dumskallar behöver illustrationer. Eftersom "Teknik" och "Visuell förmåga" är mina dump stats skulle jag behöva hjälp med detta. Om du känner dig hugad att hjälpa till med enklare illustrationer för att förtydliga regler vore jag mycket tacksam! Jag tänker mig att dealen är att jag gör fula mock ups och du gör något vettigt av dem.

(Jag taggar @Genesis här för att jag använt många engelska uttryck i inlägget trots rätt lite text, som någon form av hämnd för att han kallade mig "dum i huvudet" när jag inte ville köpa Drakar och Demoner 6.)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Alltså, jag tycker verkligen det är på sin plats med ett spelledarlöst spel om forumet! Vi har redan ett social deduction-spel. Klart vi ska ha ett spelledarlöst också (om du vill alltså). Även rollspelsroadtrip låter bra!
Jag vill också se ditt spel i boken! Det är kul om boken speglar det vi sysslar med och inte bara handlar om forumet.
Kjrå, jag fnular fram ett sådant. När är deadline, egentligen?

(Jag taggar @Genesis här för att jag använt många engelska uttryck i inlägget trots rätt lite text, som någon form av hämnd för att han kallade mig "dum i huvudet" när jag inte ville köpa Drakar och Demoner 6.)
Vissa brott får man sona för resten av sitt liv. Du är hård men rättvis.
 
Top