Nekromanti Frakttid från Indie Press Revolution

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Någon som har beställt från Indie Press Revolution och minns hur lång tid det tog för prylarna att komma?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Någon som har beställt från Indie Press Revolution och minns hur lång tid det tog för prylarna att komma?
Jonas Karlsson säger "ungefär en vecka, men jag minns inte så noga". Det gick i alla fall tillräckligt snabbt. Vilket spel är det du vill köpa?

/tobias
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Beställde lite spel för snart två veckor sedan... :-(

Don't Rest Your Head,
The Shadow of Yesterday,
Reviderade Universalis och
Burning Wheel.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Jag la en beställning den sista juli som inte har levererats ännu. Three weeks and waiting.
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
155
Location
Stockholm
Det brukar ta ungefär en vecka -- ibland mer, ibland mindre.

Att det dröjer nu beror med största sannolikhet på GenCon Indy.

Fin beställning förresten. Tänkte själv beställa DRYH och Shock:, så fort det senare kommer upp.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Just DRYH verkar vara helt underbart, läste en actual play-tråd om det på rpg.net och jag vart helsåld. Universalis köps in bara för att vi har spelat det en hel del baserat på minnet från en av Dnalors regelgenomgångar, dax att visa lite support för detta utmärkta spel.

De andra två är impulsköp, om man ändå skall betala frakten från fjärran land så kan de gott få åka med, och så är jag lite nyfiken på rollpersonsskapandet i BW.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Idag kom sakerna, efter ganska precis två veckor. Rejält mörbultade i frakten hade böckerna blivit, men dock läsbara fortfarande.

Första intryck:

The Shadow of Yesterday, spretigt illustrerat men väldigt intressant.
Don't Rest Your Head, spännande men tung regelmotor, kommer att ta ett tag att sätta sig in i.
Universalis, är Universalis, även om hallickroboten har fått flytta in i boken från omslaget i den reviderade utgåvan.
Burning Wheel, underligt, måste studera det lite mer i detalj för att fatta hur det hänger samman. Fint är det iaf.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
Burning Wheel, underligt, måste studera det lite mer i detalj för att fatta hur det hänger samman. Fint är det iaf.
Kan tipsa om att det är en hyfsad inlärningströskel, och några saker är aningen tillkrånglade. Men , ju mer man ger spelet, desto mer får man tillbaka. Man märker också att det faktiskt är bäst att använda reglerna precis som de är skrivna och som de ska användas. Chockerande nog är det ett rollspel där det faktiskt går att lita på reglerna. Det har jag personligen aldrig varit med om tidigare. Jag tror det är det som främst gör att vår spelgrupp fastnat helt för BW.

Tar en stund att lära sig, men ger mycket tillbaka.
 
Top