Varulv [Anmälan] Klassåterträff i Nora

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428

En inbjudan till klassåterträff på Järntorgsskolan ligger i brevlådan bland räkningar och gratistidningen Mitt i Nora! Du har många fina minnen därifrån, bland annat discot ni hade på mellanstadiet. Då kom de elaka högstadiemobbarna från Lindesberg och försökte förstöra stämningen, men ni motade dem på porten. Klassåterträffens tema är inte maskerad, utan "Kom som du är klädd när du läser detta!" Det blir inte heller disco utan foxtrot och bugg. Du och dina skolkamrater har knegat på efter skolan i hederliga yrken, men det pratas på byn om hur de där Lindesbergarna har nått framgång på mycket tvivelaktiga sätt. Kommer du att känna igen dina gamla klasskamrater? Kommer Lindesbergarna återigen att försöka sabba festen? Ja, det kommer de såklart göra, men kommer ni lyckas stoppa dem igen?

Spelet börjar måndagen den 13 maj , med första utröstning tisdag kväll och därefter 24-timmarsrundor förutom över helgen, där rundorna slutar klockan 12. Det kommer vara ganska konventionellt varulvsspel men med en dansmekanik som påverkar powerroller och nattmord. Anmälningen stänger lördagen den 11 maj.

Anmälda:

@BiobunkerVII
@Vimes
@Anthrox
@Basenanji
@Sidd
@Andersson
@RasmusL
@fjodorsenuba
@Brynolf
@Hägerstrand

Rösträknare: https://werewolf.florin.nu/83292
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Jag har på mig min skjorta med lila svampar på, så är helt okej festklädd!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Finns det pris för bäst klädd?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Jag är med. Lindesberg luktar gammal räka.
Senast det begav sig var du högstadiemobbare från Lindesberg!

"Äh, det är ju sant, ju! Jag gillar geléhallon! På riktigt, asså." Men de övriga bara skakar på huvudet. "Basenanji" säger någon "det spelar ingen roll. Min storesyrra gillar hallonbåtar, och hon går liksom i gymnasiet. Erkänn att du egentligen inte heller får vara här! Erkänn! Erkänn att du är en lögnare." Basenanji ska just till att säga något när ett hopprep plötsligt drar honom med en duns till golvet. Någonstans har någon hittat en kvarglömd innebandyklubba och Basenanji får utstå flera svidande rapp över låren, samtidigt som alla skanderar: "Erkänn! Erkänn! Erkänn!" Tillslut kvider Basenanji fram: "Okej då. Jag går i sjuan egentligen. Sluta slå mig nu!" Slagen upphör tillräckligt länge för att en rödgråten högstadiemobbare ska hinna springa ut från gympasalen. Samtidigt som dörren smäller igen går en gammal klassiker igång: "No Limit" med 2 Unlimited.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Senast det begav sig var du högstadiemobbare från Lindesberg!

"Äh, det är ju sant, ju! Jag gillar geléhallon! På riktigt, asså." Men de övriga bara skakar på huvudet. "Basenanji" säger någon "det spelar ingen roll. Min storesyrra gillar hallonbåtar, och hon går liksom i gymnasiet. Erkänn att du egentligen inte heller får vara här! Erkänn! Erkänn att du är en lögnare." Basenanji ska just till att säga något när ett hopprep plötsligt drar honom med en duns till golvet. Någonstans har någon hittat en kvarglömd innebandyklubba och Basenanji får utstå flera svidande rapp över låren, samtidigt som alla skanderar: "Erkänn! Erkänn! Erkänn!" Tillslut kvider Basenanji fram: "Okej då. Jag går i sjuan egentligen. Sluta slå mig nu!" Slagen upphör tillräckligt länge för att en rödgråten högstadiemobbare ska hinna springa ut från gympasalen. Samtidigt som dörren smäller igen går en gammal klassiker igång: "No Limit" med 2 Unlimited.
Ett hårt ögonblick för en skit-tuff högstadiemobbare. Om jag blir mobbare den här gången ska inga snoriga små töntar fånga in mig, det kan jag lova!! 😎
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
@Sidd läste anmälan i bastun (i bästa fall 😧😮😲👹🤡)
Innan en förvirrad diskussion tar vid ang BB7s deltagande eller ej så vill jag minsann visa att jag inte har beröringsskräck!

Röst: @BiobunkerVII

(icke bastun då den inte använts det senaste seklet och är fullpackad med gamla brädspel, vinyler, bröllopskläder å annat jox)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Innan en förvirrad diskussion tar vid ang BB7s deltagande eller ej så vill jag minsann visa att jag inte har beröringsskräck!

Röst: @BiobunkerVII

(icke bastun då den inte använts det senaste seklet och är fullpackad med gamla brädspel, vinyler, bröllopskläder å annat jox)
Vad i glödheta helsefyr! Har du en bastu som du inte använder?! Hädanefter kommer jag, i egenskap av bastuälskande norrlänning försmäktande i den bastuöken som råder i avkrokarna söder om Dalälven, alltid av ren princip rösta på dig @Sidd !

Jag tänker börja redan nu på klassåterträffen (skriv upp mig @Waterhouse )
 
Top